Missie van Lentiz Floracollege
‘Het is onze missie om onze leerlingen het beste uit zichzelf te laten halen, hen goed voor te bereiden
op hun volgende stap en hen voor te bereiden op hun rol als toekomstmaker!’
Streven van Lentiz Floracollege
Wij streven ernaar dat alle leerlingen met plezier naar school gaan en uitgedaagd worden in hun ontwikkeling binnen een veilige leeromgeving. Ons onderwijs maakt het mogelijk dat leerlingen op hun eigen niveau het beste uit zichzelf halen. Iedere leerling kan, passend bij diens talenten, op een zo hoog mogelijk niveau uitstromen. We bereiden onze leerlingen voor te functioneren in een dynamische samenleving. Dat doen we door te:
- Vormen: we helpen leerlingen ontdekken wie ze zijn, waar hun mogelijkheden liggen en hoe ze hun toekomst willen en kunnen vormgeven. De brede persoonsontwikkeling is daarbij cruciaal.
- Verbinden: we laten leerlingen ervaren hoe ze zich verhouden tot de wereld om hen heen. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze partners in de regio, waaronder
stagebedrijven en het vervolgonderwijs. Gezamenlijk werken we aan een bloeiende en ondernemende regio.
- Verantwoorden: we leren leerlingen zich bewust te zijn van de gevolgen van hun handelen voor zichzelf en anderen, in het hier en nu en in de toekomst.
Onze visie op het kunstonderwijs
Ken jezelf, ken de ander
Op het Floracollege willen we dat de kunstlessen de creativiteit, de vakkennis en vaardigheden en daarmee het zelfvertrouwen en de authenticiteit van onze leerlingen ontwikkelen.
Wij bieden ontwikkelmogelijkheden die gaan over het uitdrukking geven aan eigen emoties, gedachtes en gevoelens in relatie tot de omgeving. Het maakt leerlingen meer bewust van hun persoonlijke en culturele identiteit. Dit bewustzijn draagt bij aan het vermogen om zich in te leven in de ander en te staan voor zichzelf.
Het verbeelden, iets bedenken of creëren dat er voor hen nog niet is, maakt dat ze op een creatieve manier buiten de kaders durven treden en beter in staat zijn om hun eigen leven vorm te geven.
In dit proces leren ze oplossingsgericht en innovatief te denken en handelen binnen de veilige context van de school, zelfstandig en samen met anderen. De leerlingen zien de waarde van procesmatig werken en zijn eigenaar van dit proces.
We zetten verwondering en inspiratie in voor het opwekken van de nieuwsgierigheid van onze leerlingen om zich open te stellen voor kunstbeleving binnen het culturele veld van de huidige en de toekomstige samenleving. Ze beseffen dat ze daar zelf ook een onderdeel van zijn.
Visie van het Lentiz Floracollege
Het Floracollege leidt leerlingen op en helpt hen in de vorming tot zelfstandige en verantwoordelijke burgers die goed kunnen functioneren in de huidige en toekomstige
maatschappij met als doel hieraan een waardevolle bijdrage te kunnen leveren. Leerlingen maken op het Floracollege zowel in de onder- als bovenbouw kennis met verschillende
praktische vakken en sectoren. Een leerling die het Floracollege met een diploma verlaat is helemaal klaar voor de volgende stap. Leerlingen kunnen doorstromen naar alle MBO-opleidingen. Op het Floracollege is er ruimte voor ieders talent! Iedere leerling is een toekomstmaker.
Ons kunstdocententeam
Jaedy
van den Broek
Docent Dans
Berber
Brouwer
Docent Beeldende Kunst
& Docent Drama
Boris
Cremers
Docent Beeldende Kunst & Theatertechnicus
Bregje
van Daalen de Jel
Docent Dans
Martin
Groen
Docent Beeldende Kunst
Kelly
Hoogerheijde
Docent Drama
& Docent KunstExtra
Onno
Maat
Docent Beeldende Kunst
& Docent CKV
Juliet
Praktiek
Docent Beeldende Kunst
& Docent CKV
Josine
Ruigrok
Docent Beeldende Kunst
& Docent KunstExtra
Laurens
Sanders
Docent Muziek
& Docent KunstExtra
Desirée
van Staalduinen
Docent KunstExtra
Hans
Tobel
Docent Muziek
& Cultuurcoördinator
Stefanie Vreugdenhil
Docent Beeldende Kunst
Mandy
van Winden
Docent Drama